19 Октомври, 2017

Реклама
  • Фото Журнал
  • Лайф
  • Списание
  • Здраве и Храна
  • Забави и Пътешествия
  • Критика
  • Мода
  • Публикувано: 8 Май, 2013

    Пиратството и изчислителните облаци, променят лицензирането на софтуер

    Преминаването към абонаменти бележи голяма промяна за Adobe. Съобщението бе направено по време на годишната конференция "МАХ". Снимка: "Adobe MAX"

    Ветровете на промяната идват в софтуерната индустрия. Днес Adobe въвежда абонаментен модел за много от най-популярните си програми, включително Photoshop и Dreamweaver. Но, не се очаква Adobe да остане сама в това начинание.

    До сега, софтуерните купувачи получаваха непрестанен достъп до компютарните програми при еднократна покупка заедно със сериен номер който предоставя достъп до софтуера. Днешното съобщение, по време на годишната конференция “МАХ” на Adobe, сигнализира че, компанията се отдалечава от този модел на бизнес.

    Adobe е последната от редица големи фирми за софтуер, които се изместват в “облака” или към абонамент модел. През 2011г., Microsoft също така въведе “Office 365”, или абонаментна версия на популярния си софтуер “Microsoft Office”, който включва продукти като Word, Excel, и Powerpoint.

    Напредъкът в технологията на изчислителните облаци, заедно с желанието за по-добро смекчаване на софтуер пиратството, са причините за тези промени.

    “Потребителите трябва да се примирят с края на безсрочно лицензиран софтуер”, заяви анализатор Ал Хилжа, пред Асошиейтед Прес.

    Освен консолидирането на приходните потоци, софтуерните инженери казжат че, услуги базирани в “облака”, предлагат по-добра ефективност.

    Говорителят на Adobe, Скот Морис, казва, че решението за тази абонаментна система ще освободи дружеството от традиционния си цикъл на обновяване от 18 до 24-месеца. От юни, казва той, всички софтуерни ъпдейти и подобрения ще бъдат автоматично добавени към облака и ще бъдат достъпни до всички, когато те са готови. Това означава, че клиентите няма да трябва да чакат година за да получат най-новите налични ресурси.

    Това е привлекателno за големи компании и корпорации, които трябва да обучават служителите си как да актуализират своите системи. Със софтуер базиран в “облакът” и с абонаментен модел, повечето технически инсталации са вече извършени от самия производител в облака.

    Преминаването към абонаментен модел е кулминацията на един дълъг експеримент от Adobe, за да се види дали клиентите са готови да плащат месечна такса за да получават достъп до техният софтуер.

    Достъп до всички програми в “Creative Cloud” на Adobe ще струва €56 на месец, ако клиентите са съгласни да плащат най-малко за една година. Ако клиентите изберат да плащат месец за месец, цената ще е €82.

    Самостоятелните версии все още ще се продават, но няма да бъдат модернизирани.

    Промените в лицензирането не се ограничават само до софтуерни продукти. Всички цифрови продукти ще бъдат засегнати в бъдещето. Най-очевидният пример е в музикалната индустрия, където много ръководители искат да изпробват подобни бизнес модели в продажбата на музика, албуми и сингли.

    от:

    Софийски-Вести
    Софийски Вести
    
    Добавете Коментар:

    Няма Коментaри... за сега.