19 Октомври, 2017

Реклама
  • Фото Журнал
  • Лайф
  • Списание
  • Здраве и Храна
  • Забави и Пътешествия
  • Критика
  • Мода
  • Публикувано: 26 Януари, 2013

    6 Начина да подобрите паметта си

    Пропуски в паметта могат да бъдат както неудобни (Как се казваше внучката на съседа?), таки и тревожни (Сенилност?). Следвайте тези шест съвета, и ще подобрите паметта си.

    Искате ли да подобрите паметта си? Следвайте тези шест (прости и лесни) съвета, и ще имате по-бърза и по-ясна памет.

    ПОВЕЧЕ СЪН

    Експертите са съгласни, че ако трябва да се направи само едно нещо, което може да подобри паметта, то тогава повече сън е най-важното.Те споделят: „Сънят е ключов момент за мозъка ни. Тогава се затвърдят връзките между невроните, и така се поддържат и подобряват когнитивните ни функции“.

    УПРАЖНЕНИЕ

    Буквално. Бягането, колоезденето, или плуването (заедно с всеки друг вид на сърдечно-съдова дейност) за 20-30 минути, три пъти седмично е доказано, да помага да запомним нещата по-добре.

    ЯЖТЕ ДОБРЕ

    Вашият мозък не може да функционира правилно без основни хранителни вещества и химични съединения. „Боровинките са основен източник на вещества, наречени антоцианини, които увеличават и подобряват паметта“, казват експерти. Те също така препоръчва да се ядът зеленолистни зеленчуци, толкова често, колкото е възможно. Също така, виното е добър бустер за паметта.

    МЕДИТАЦИЯ

    „Медитация (както и обикновенната почивка и релаксация) подобрява концентрацията и фокуса, което е от полза на памет“, казва Дхарма Сингх Калса, медицински директор и президент на „Американската фондация за алцхаймер изследвания и превенция“. В допълнение, доказано е, че медитация намаляван стреса, което силно помага за подобряване на паметта.

    НОВИ ПРЕЖИВЯВАНИЯ

    Нови преживявания, като промяна в ежедневния ред и навици, също може да подобри отзоваването на паметта. Промените и новите предизвикателства поставят нашият мозък в „режим на мислене“. Това означава, че мозъкът е по-запален, по-наблюдателен, и по-остър.

    КРЪСТОСЛОВИЦИ

    „Ние знаем, че хората, които са когнативно активни имат по-добра памет, тъй като те поддържат паметта си въпреки възрастта си“, казва Майкъл Кахана, директор на лаборатория в Университета на Пенсилвания. Редовното решаване на кръстословици или судоку, ще помогне да поддържате ума си в топ форма.

    от:

    Софийски-Вести
    Софийски Вести
    
    Добавете Коментар:

    Няма Коментaри... за сега.