24 Ноември, 2017

Реклама
  • Фото Журнал
  • Лайф
  • Списание
  • Здраве и Храна
  • Забави и Пътешествия
  • Критика
  • Мода
  • Публикувано: 26 Януари, 2013

    Алкохол, Секс и Пари – в 60те. “MAD MEN” е най-добрата драма от години

    „Защо ти не танцуваш така?/Защо ТИ не изглеждаш така?“ - се захапват героите в клипчето. В началото на петия сезон ние сме в средата на 60-те, йейе музика достига САЩ, и главните герои са по-объркани от всякога.

    Плакат за Сезон 5 на "Момчетата на Мадисън Авеню"

    Плакат за Сезон 5 на “Момчетата на Мадисън Авеню”

    Петия сезон на американсия сериен филм “Mad Men” или “Момчетата на Мадисън Авеню” започна с гръм и тряск миналото лято. Близо година и пуловина след приключване на четвърти сезон, компанията от красиви, амбициозни, и богати рекламни агенти, отново се показа на телевизионния екран.

    Серялът с една ръка успя да направи един от най-негледаните ТВ канала в САЩ (AMC), в един от най-уважаваните и е вече един от по-гледаните – особенно от зрители с по-високи доходи, според статистиките.

    С такава зрителна демографска група, “Момчетата на Мадисън Авеню” се превърна в златна мина за компаниите които все по-често се опитват да достигнат куповачи с повече пари за харчене в сегашната ера на рецесии и кризи.

    И зареди тази причина, продуцентън на шоуто Матю Вейнер влезе в битка с “AMС“. След една година преговори, той и “AMC” успяха да сключат договор за пети, шести, и седми сезон, както и гарант за по-голям бюджет и по-голяма творческа свобода.

    Не е изненадващо, че петия сезон беше голям успех. Премиерата събра най-високят рейтинг в историята на серяла, с над пуловин милион повече зрители от старите сезони.

    „Момчетата на Мадисън Авеню“ е неочакван хит с тежки носталгични оттенъци. В света на рекламата и манипулациите на медийте в 60те, Доналд Дрейпър е един от най-талантливите служители в престижна рекламна агенция. Но въпреки привида на перфекната му работа, перфекната му жена, и перфекното му семеийство, нещастие и недоволство прониква в живота му. Това се случва по време, когато американския бум след Втората световна война приключва, и идва край на две десетилетия от нон-стоп икономически растеж. Под маската на просперитетът, расовото напрежение на 60-те години става все по настоящо и трагедията на войната във Виетнам, се издига над политическия хоризонт. Светът се променя и никой не иска да си го признае.

    Снимка на водещите герои

    Снимка на водещите герои

    От гледна точка на един българин, серията е нещо наистина екзотично. През 60-те години, Америка и България имат много общи съществени неща. Американските автомобили изглеждат подобни на съветските Москвичи, дрехите (на средния образован работник най-малко) са подобни: мъжете все още носят шапки, жените носят рокли. Всички все още пушат и пият, и (най-важното) всички имат добри работни места. Въпреки това, културните възражения са значителни.

    Америка, в много отношения изглежда опъка. Сексизмът е повилнял. Жените на шоуто се третират като 3-та класа граждани, доста далеч от нашите производствени и индустриални “соц-лейдита”. А класовото общество създава токсична атмосфера, и недоверието е навсякъде. Ако не бяха за скъпите дрехи и красивите лица, героите на моменти може да изглеждат даже примитивни.

    Във всеки случай, “Момчетата на Мадисън Авеню” е пълен с забавления и интриги (както видеото по-горе показва). Това е сложен серял за непознатия свят на американския разкош в една турбулентна епоха. В много отношения, то даже е огледало на самия свят, в който живеем.

     

    Шести сезон започва този април, в САЩ. У нас, можете да гледате по-стари сезони по FoxLife.

    от:

    Софийски-Вести
    Софийски Вести
    
    Добавете Коментар:

    Няма Коментaри... за сега.