22 Септември, 2017

Реклама
  • Фото Журнал
  • Лайф
  • Списание
  • Здраве и Храна
  • Забави и Пътешествия
  • Критика
  • Мода
  • Публикувано: 25 Януари, 2013

    Литиево-йонна батерия на Боинг 787 е в процес на разследване

    Самолетите “787 - Dreamliners” на "Боинг" са временно извадени от експлоатация. Те са в експлоатация от октомври 2011.

    Всичките петдесет самолети “787 – Dreamliners” на Боинг са временно извадени от експлоатация зареди опасения около безопасността на машината.

    Американските и европейските авиационни органи препоръчват, че самолетите трябва да бъдат заземени докато се извършват проверки за безопасност на литиево-йонните батерии.

    Те са притеснени, че батериите могат да протечат и да развалят жизненоважното електронно оборудване, или потенциално да причиняат пожар в кабината.

    Боинг заяви, че е уверен в дизайна на Дримлайнер-ът. Самолетът е в експлоатация от октомври 2011.

    Заземяване на толкова много самолети покрай опасения за безопасност е рядкост. Последният подобен инцидент беше свързан със самолетът “McDonnell Douglas DC-10” през 1979г.. Това беше след фатална катастрофа със един от самолетите.

    Експертите твърдят, че тази промяна сигнализира че авиационни органи стават все по-строги, и сега имат по-високи стандарти. Миналата година беше най-безопасната година за въздушния транспорт в историята на индустрията. Агенциите искат нещата да продължат по този начин.

    За сега разследването се фокусира върху батерии, които са произведени в Япония.

    Американските медии посочват, че до 30% от компонентите на Дримлайнер-ът са произведени в Япония. Освен това, японски авиокомпании почти винаги копуват самолети от “Боинг”, и избягват конкурентните самолети на европейският производител “Аърбъс”.

    Това традиционно партньорство (и прекомерно доверие) между японските и американските производствени сектори може да е довело до съмнителни решения от страната на “Боинг”, твърдят експертите.

    Те също така спекулират, че компанията разчита твърде много на чуждестранни работници и аутсорсинг. В крайна сметка, 70% от самолета “787” е произведен извън САЩ, сръвнение с по-малко от 2% за самолетът “747” които беше произвеждан от края на 60-те.

    Японския производител на батерията казва, че проблемът не е в самите батерии, а проблемът се крие другаде.

    Литиево-йонните батерии се използват в такъв самолет за първи път. Те са по-мощни и могат да генерират нужната електрическа енергия за машината. Предстоящия нов модел на “Еърбъс” планира да използва подобна технология на собственият си модел. “Еърбъс” са заявили, че за сега те не планират да си променят дизайнът заради проблемите с този вид батерии.

    Разследването се очаква да продължи повече от месец.

    от:

    Софийски-Вести
    Софийски Вести
    
    Добавете Коментар:

    Няма Коментaри... за сега.