11 Декември, 2017

Реклама
  • Фото Журнал
  • Лайф
  • Списание
  • Здраве и Храна
  • Забави и Пътешествия
  • Критика
  • Мода
  • Публикувано: 26 Януари, 2013

    Koй си ти, според Google

    Google.com е най-посещавания сайт в целия свят. Услугите му се използват от милиарди хора. Все пак обаче, можете да бъдете изненадани като разберете какви други способности Google умее.

    Нека да играем една игра: “Кой си ти, според Google?”.

    Google прави повечето от печалбите си от продажба на реклами. Компанията постига това чрез “насочени реклами”. Да речем, ако търсите “Тлевизор”, Google ще ви покаже резултатите си заедно с реклами за нови телевизори и нови предавания. Нещо повече, тя научава това което сте склонни да търсите заедно с вашите интереси, и след това показва реклами, които те предполагат ще са подходящи за вас. Тоест, Google се опитва да изгради ваш “профил” като прави общи заключения за вас. Ето защо, когато случайно потърсите информация с думите “нова кола”, ще жабележите повече и повече реклами, с участието на Ford, Toyota и Volkswagen.

    Въпреки това, тази система е далеч от перфектен, и нейните недостатъци могат да бъдат много забавни. Много хора са изненадани, когато те проверят техните профили. Някои жени откриват, че Google смята, че те са мъже (както и обратното). По-често обаче, се срещат объркваня с възрастта. Google може да си мисли, че вие сте 17-годишнен (a не, 54-годишен машинист), защото един път, дъщеряви е потърсила информация за “Лейди Гага”.

    Като проверих моя профил открих, че Google мисли, че аз съм 65 + годишен (което не е толкова далеч от мойта супер-напреданала възраст – цели 24г.). Очевидно моите интереси в бизнеса, индустрията, електрониката, и пътуването ме застаряват.

    Такива грешки предизвикаха Google да промени своята политика миналата година. Сега, тя използва информация от всички свои интернет страници, за да изградят по-добри профили. Тя събира информация от всички свои услуги, в т.ч.: търсене, видео, социални мрежи и електронна поща.

    Google твърди, това ще им позволи да предоставят по-добри сделки и реклами на своите потребители, както и подобряване на качеството им. Критиците казват, че това е неизвинимо нахлуване в личния ни живот. Европейската Комисия заяви, че проучва въпроса.

    Така или иначе, с повече време алгоритмите на Google несъмнително ще се подобрът. Ако ви е любопитно или търсите смях и забава, ние ви предлагаме да проверите вашият профил сега. Но предупреждаваме ви: Google не винаги e грешен, a и понякога даже е страшно точен.

    от:

    Софийски-Вести
    Софийски Вести
    
    Добавете Коментар:

    Няма Коментaри... за сега.